2020. április 03. | Buda
-3° calendar-image
osszefoglalo
Összefoglaló
a KRÉTA és OneDrive használatáról
tkdm-1337
TKDM
9-10. intézkedés
tkdm-1336
TKDM
8. intézkedés
tkdm-1335
TKDM
7. intézkedés
tkdm-1332
TKDM
6. intézkedés
tkdm-1331
TKDM
5. intézkedés
tkdm-1330
TKDM
4. intézkedés
tkdm
TKDM
3. intézkedés
altalanos-gyermek-es-ifjusagi-balesetbiztositas
Általános gyermek- és ifjúsági...
2020. jan. 1-től az Uniqa Biztosítónál
nyilt-napjaink-2020-ban
Nyílt napjaink 2020-ban
Ha szeretnének megismerkedni tanítóinkkal és...
regisztracio-kepessegfelmeresre-a-leendo-elsosoknek-1323
Regisztráció képességfelmérésre
A kéttannyelvű oktatásra jelentkező leendő...
valaszd-a-tinodit-2020-ban-is-
Válaszd a Tinódit 2020-ban is!
Tájékoztató a 2020. évi beiskolázás kapcsán
az-oszi-papir-es-ruhagyujtes-eredmenyei
Az őszi papír- és ruhagyűjtés...
Nagyon szorgosak voltak idén is tanulóink és...
karpataljai-tanulokat-fogadtunk
Kárpátaljai tanulókat fogadtunk
A Járd végig! program keretében
eger-szerintunk
Eger szerintünk
CLLD-pályázatban vettünk részt
karate-bajnokunk
Karate bajnokunk
Nyikos Viktória (7.a)
tinodi-palyazatok-2019-ben
Tinódi pályázatok 2019-ben
Irodalmi, könyvtári rajz és angol nyelvi...
tanevnyito-1310
Tanévnyitó
2019. szeptember 2. hétfő 8:00
gyasz
Gyász
Elhunyt iskolánk volt pedagógusa, Borbás...
erasmus-programmal-londonban
Erasmus+ programmal Londonban
Sikeres projektet bonyolítottunk le
az-erdelyi-1848-49-es-forradalom-nyomaban
Az erdélyi 1848-49-es forradalom...
Határtalanul pályázat HAT-18-01-1014
kertepito-nyilt-nap-1305
Kertépítő Nyílt Nap
Az Iskolakert pályázat keretében
orszagos-mesevetelkedo-megyei-donto
Országos Mesevetélkedő Megyei Döntő
Helyt álltak csapataink
eneklo-ifjusag-1302
Éneklő Ifjúság
Kiválóan szerepelt kórusunk
simonyi-zsigmond-helyesirasi-verseny
Simonyi Zsigmond Helyesírási Verseny
Tanulónk hozta el az első helyet
kutato-gyermekek-tudomanyos-konferenciaja
Kutató Gyermekek Tudományos...
Ismét diákunké az első díj

Házi feladat adás és dolgozatírás szabályai

Létrehozva: 2016. március 02.


Házi feladat

 

A házi feladatok a tanórán feldolgozott ismeretek elmélyítését, gyakorlását, illetve a dolgozatok előkészítését szolgálják. Elkészítésük kötelező, a szaktanár osztályzatot adhat rájuk. A tanulók hétvégére is kaphatnak írásbeli házi feladatot, a tanítási szünetek idejére − a szokásos (egyik óráról a másikra esedékes) feladatokon túl – azonban nem. A kijelölt feladat(ok)hoz a szaktanárok a szükséges információkat biztosítják.

 

A házi feladatokkal kapcsolatos elvek:

- házi feladatot öncélúan nem adunk (azaz ha a fenti célok egyikét sem szolgálja),

- a házi feladat mennyiségének meghatározásánál mindenkor figyelembe kell venni, hogy a tanulónak naponta 5-7 órája van, és szinte minden órán tűznek ki a számára kötelezően megoldandó feladatot,

- csak olyan feladat adható kötelező jelleggel, amelynek megoldására valamennyi tanuló képes, (Ha ez a csoport heterogén tudásszintje miatt nem lehetséges, akkor a házi feladatnak mindig legyen olyan része, amelynek elvégzésére / elkészítésére / megtanulására mindenki képes.)

- a házi feladatot részben vagy teljesen mindig (minden diákra, illetve feladatra vonatkozóan) ellenőrizni kell,

- az el nem készített, illetve hibás, hiányos házi feladat értékelésekor különbséget kell tenni a mulasztás okai szerint,

- nem büntethető a tanuló, ha a mulasztás, hiány, hiba a feladat vagy annak alapjául szolgáló anyag nem értéséből fakad, de elvárható a tanuló képességének és az adott témának megfelelő feladat megoldása

- meg kell adni a tanulónak a házi feladat pótlásának lehetőségét, ha önhibáján kívül (pl. igazolt betegség) mulasztotta azt el,

- a hanyagságból elmulasztott írásbeli feladat egy-egy alkalommal nem „értékelhető" elégtelennel (érdemjegyet csak tudásra adunk, az el nem készített feladattal tudásszint nem mérhető, a házi feladat elvégzésének hanyagságból történő elmulasztását pedagógiai eszközökkel és módszerekkel lehet és kell büntetni, ami lehet feleltetés, a házi feladathoz hasonló feladat dolgozat formájában történő megíratása, pótfeladat kitűzése stb.), hanyagságból adódó rendszeres házi feladat hiányra – a szülő értesítésén túl – már adható elégtelen

 

Az önálló kutatómunkát, a kötelező tananyagon kívüli ismereteket kívánó feladatok elvégzését – a befektetett munka arányában – jutalmazni kell.

 

A nagyobb elmélyülést, több időt igénylő feladatok kitűzésekor (könyvtári vagy internetes kutatómunka, technikai eszköz készítése, forráselemzés) az elkészítés határidejét különös gonddal, a tanulók egyéb kötelezettségeire tekintettel kell megállapítani.

 

A tantervi anyagot meghaladó mennyiségű vagy mélységű ismereteket kívánó feladatokat (pl. versenyfeladatok) csak annak a diáknak lehet kötelezően előírni, aki versenyzést, illetve az önálló kutató vagy más jellegű alkotómunkát önként vállalta.

 

Dolgozatírás

 

Az iskolai beszámoltatás követelményeit a helyi tantervek tartalmazzák.

 

Az iskolai beszámoltatás, számonkérés formái:

- Szóbeli beszámoltatás: órai munka, szóbeli számonkérés, kiselőadás, szóbeli vizsga

- Írásbeli beszámoltatás: otthoni írásbeli feladat, írásbeli felelet, témazáró dolgozat, gyűjtőmunka, írásbeli vizsga

- Gyakorlati számonkérés: testnevelés, manuális alkotások (rajz, technika), számtechnika, informatika-gépi grafika

 

A tanulók egy tanítási nap folyamán maximum 2 témazáró dolgozat megírására kötelezhető.

 

Az írásbeli dolgozatokat, felmérő és témazáró feladatlapokat a pedagógus 10 napon belül köteles kijavítani, azt a tanulókkal közösen értékelni.

 

A pedagógus szükség szerint adjon lehetőséget a tanulónak az érdemjegy javítására!

 

A tanulók tanulmányi munkájának, teljesítményének egységes értékelése érdekében a tanulók írásbeli dolgozatainak, feladatlapjainak, tesztjeinek értékelésekor az elért teljesítmény (pontszám) érdemjegyekre történő átváltását a következő arányok alapján végzik el a szaktárgyat tanító nevelők:

Teljesítmény Érdemjegy
0-33 % elégtelen (1)
34-50 % elégséges (2)
51-75 % közepes (3)
76-90 % jó (4)
91-100 % jeles (5)

 

 

< Vissza