2018. június 19. | Gyárfás
17° calendar-image 30°
eredmenyes-papirgyujtes
Eredményes papírgyűjtés
Összesen 14.612 kg papírt gyűjtöttünk
meno-menza-az-iskolakban
Menő menza az iskolákban
Mi is részt veszünk a projektben
iden-is-lesz-imo-koi-tabor
Mesetábor Felsőtárkányban
Idén nyáron az Imókő Üdülőben
kezilabdas-siker
Kézilabdás siker
A diákolimpia megyei döntőjében
kiszabaditottuk-gordont
Kiszabadítottuk Gordont
A digitális témahét keretében
adomanygyujtes-erdelyi-gyermekek-szamara
Adománygyűjtés erdélyi gyermekek...
A Határtalanul! Program keretében
ismet-erdelyben-fognak-kirandulni-7-osztalyosaink
Ismét Erdélyben kirándulnak a 7....
A Határtalanul! Program keretében
papirgyujtes-1182
Papírgyűjtés
2018. április 23-25.
melton-megemlekeztunk-marcius-15-rol
Méltón megemlékeztünk március...
Köszönet érte a 7. osztályosoknak és...
farsangoztunk-az-also-tagozaton
Farsangoztunk az alsó tagozaton
Kiszebábot is égettünk
kazinczy-ferenc-szep-magyar-beszed-verseny
Kazinczy Ferenc Szép Magyar Beszéd...
Ismét mi rendeztük a területi fordulót
viz-vilagnapja-1178
Víz világnapja
Több programot is szerveztünk
felolvaso-maraton-1177
Felolvasó-maraton
Idén is csatlakoztunk
penzugyi-es-vallakozoi-temahetet-tartottunk
Pénzügyi és vállakozói témahetet...
Iskolánk is csatlakozott
arany-janos-levelezos-magyarverseny-orszagos-dontoje
Arany János Levelezős Magyarverseny...
Helyt álltak diákjaink
simonyi-zsigmond-karpat-medencei-helyesirasi-verseny-1174
Simonyi Zsigmond Kárpát-medencei...
Szép helyezéseket értek el tanulóink
vetelkedo-1848-tiszteletere
Vetélkedő 1848 tiszteletére
7-8. osztályosoknak
orszagos-mesevetelkedo-megyei-elodontoje
Országos Mesevetélkedő megyei...
Két csapatunk is továbbjutott
megvan-a-beiratkozas-idopontja
Megvan a beiratkozás időpontja
2018. április 12-13. 8:00-19:00
tajekoztatas-hitoktatasrol-2018
Tájékoztatás hitoktatásról 2018
2018. március 6-án kedden 16:30-tól
az-elektronikus-ellenorzo-atmenetileg-nem-erheto-el
Az elektronikus ellenőrző...
A félévzárás adminisztációs teendői miatt
valaszd-a-tinodit-2018-ban-is-
Válaszd a Tinódit 2018-ban is!
Tájékoztató a 2018. évi beiskolázás...
a-magyar-angol-ket-tanitasi-nyelvu-oktatasrol
A magyar-angol két tanítási nyelvű...
A legfontosabb tudnivalók
regisztracio-kepessegfelmeresre-a-2018-2019-tanevre
Regisztráció képességfelmérésre
Az emelt szintű ének-zene és a magyar-angol...
nyilt-napok-2018-ban
Nyílt napok 2018-ban
Ha szeretnének megismerkedni a tanítókkal és...
dobd-a-kosarba--1163
Dobd a kosárba!
Iskolánk a program résztvevője
elektronikus-ellenorzo
Elektronikus ellenőrző
Mostantól szülők és diákok számára is...
segits-ahogy-tudsz-
Segíts, ahOgy tudSz!
Idén is csatlakozunk az "EGYÜTT ADvent"...

Házi feladat adás és dolgozatírás szabályai

Létrehozva: 2016. március 02.


Házi feladat

 

A házi feladatok a tanórán feldolgozott ismeretek elmélyítését, gyakorlását, illetve a dolgozatok előkészítését szolgálják. Elkészítésük kötelező, a szaktanár osztályzatot adhat rájuk. A tanulók hétvégére is kaphatnak írásbeli házi feladatot, a tanítási szünetek idejére − a szokásos (egyik óráról a másikra esedékes) feladatokon túl – azonban nem. A kijelölt feladat(ok)hoz a szaktanárok a szükséges információkat biztosítják.

 

A házi feladatokkal kapcsolatos elvek:

- házi feladatot öncélúan nem adunk (azaz ha a fenti célok egyikét sem szolgálja),

- a házi feladat mennyiségének meghatározásánál mindenkor figyelembe kell venni, hogy a tanulónak naponta 5-7 órája van, és szinte minden órán tűznek ki a számára kötelezően megoldandó feladatot,

- csak olyan feladat adható kötelező jelleggel, amelynek megoldására valamennyi tanuló képes, (Ha ez a csoport heterogén tudásszintje miatt nem lehetséges, akkor a házi feladatnak mindig legyen olyan része, amelynek elvégzésére / elkészítésére / megtanulására mindenki képes.)

- a házi feladatot részben vagy teljesen mindig (minden diákra, illetve feladatra vonatkozóan) ellenőrizni kell,

- az el nem készített, illetve hibás, hiányos házi feladat értékelésekor különbséget kell tenni a mulasztás okai szerint,

- nem büntethető a tanuló, ha a mulasztás, hiány, hiba a feladat vagy annak alapjául szolgáló anyag nem értéséből fakad, de elvárható a tanuló képességének és az adott témának megfelelő feladat megoldása

- meg kell adni a tanulónak a házi feladat pótlásának lehetőségét, ha önhibáján kívül (pl. igazolt betegség) mulasztotta azt el,

- a hanyagságból elmulasztott írásbeli feladat egy-egy alkalommal nem „értékelhető" elégtelennel (érdemjegyet csak tudásra adunk, az el nem készített feladattal tudásszint nem mérhető, a házi feladat elvégzésének hanyagságból történő elmulasztását pedagógiai eszközökkel és módszerekkel lehet és kell büntetni, ami lehet feleltetés, a házi feladathoz hasonló feladat dolgozat formájában történő megíratása, pótfeladat kitűzése stb.), hanyagságból adódó rendszeres házi feladat hiányra – a szülő értesítésén túl – már adható elégtelen

 

Az önálló kutatómunkát, a kötelező tananyagon kívüli ismereteket kívánó feladatok elvégzését – a befektetett munka arányában – jutalmazni kell.

 

A nagyobb elmélyülést, több időt igénylő feladatok kitűzésekor (könyvtári vagy internetes kutatómunka, technikai eszköz készítése, forráselemzés) az elkészítés határidejét különös gonddal, a tanulók egyéb kötelezettségeire tekintettel kell megállapítani.

 

A tantervi anyagot meghaladó mennyiségű vagy mélységű ismereteket kívánó feladatokat (pl. versenyfeladatok) csak annak a diáknak lehet kötelezően előírni, aki versenyzést, illetve az önálló kutató vagy más jellegű alkotómunkát önként vállalta.

 

Dolgozatírás

 

Az iskolai beszámoltatás követelményeit a helyi tantervek tartalmazzák.

 

Az iskolai beszámoltatás, számonkérés formái:

- Szóbeli beszámoltatás: órai munka, szóbeli számonkérés, kiselőadás, szóbeli vizsga

- Írásbeli beszámoltatás: otthoni írásbeli feladat, írásbeli felelet, témazáró dolgozat, gyűjtőmunka, írásbeli vizsga

- Gyakorlati számonkérés: testnevelés, manuális alkotások (rajz, technika), számtechnika, informatika-gépi grafika

 

A tanulók egy tanítási nap folyamán maximum 2 témazáró dolgozat megírására kötelezhető.

 

Az írásbeli dolgozatokat, felmérő és témazáró feladatlapokat a pedagógus 10 napon belül köteles kijavítani, azt a tanulókkal közösen értékelni.

 

A pedagógus szükség szerint adjon lehetőséget a tanulónak az érdemjegy javítására!

 

A tanulók tanulmányi munkájának, teljesítményének egységes értékelése érdekében a tanulók írásbeli dolgozatainak, feladatlapjainak, tesztjeinek értékelésekor az elért teljesítmény (pontszám) érdemjegyekre történő átváltását a következő arányok alapján végzik el a szaktárgyat tanító nevelők:

Teljesítmény Érdemjegy
0-33 % elégtelen (1)
34-50 % elégséges (2)
51-75 % közepes (3)
76-90 % jó (4)
91-100 % jeles (5)

 

 

< Vissza