2019. augusztus 24. | Bertalan
-3° calendar-image
gyasz
Gyász
Elhunyt iskolánk volt pedagógusa, Borbás...
erasmus-programmal-londonban
Erasmus+ programmal Londonban
Sikeres projektet bonyolítottunk le
az-erdelyi-1848-49-es-forradalom-nyomaban
Az erdélyi 1848-49-es forradalom...
Határtalanul pályázat HAT-18-01-1014
kertepito-nyilt-nap-1305
Kertépítő Nyílt Nap
Az Iskolakert pályázat keretében
orszagos-mesevetelkedo-megyei-donto
Országos Mesevetélkedő Megyei Döntő
Helyt álltak csapataink
simonyi-zsigmond-helyesirasi-verseny
Simonyi Zsigmond Helyesírási Verseny
Tanulónk hozta el az első helyet
nemzetkozi-kenguru-matematikaverseny
Nemzetközi Kenguru Matematikaverseny
Szépen szerepeltek diákjaink
igy-eltek-a-xvi-szazadban
Így éltek a XVI. században
Interaktív órák a Vármúzeumban
kincskereso-tabort-szervezunk
Kincskereső tábort szervezünk
A felsőtárkányi Imókő Üdülőben
ki-tud-tobbet-egerrol-
Ki tud többet Egerről?
Vetélkedő a Felsőváros Csillagai projekt...
fenntarthatosagi-temahet-1295
Fenntarthatósági Témahét
Aktívan vettünk részt
fozoszakkort-szerveztunk
Főzőszakkört szerveztünk
A Menő Menza projekt keretében
arany-janos-magyarverseny-orszagos-donto-1292
Arany János Magyarverseny Országos...
Idén is helyt álltak tanulóink
egeszseges-reggeli-nyilt-nap
Nyílt nap az egészséges reggeliről
A Menő Menza projekt keretében
melto-modon-emlekeztunk-marcius-15-re
Méltó módon emlékeztünk március...
A hetedik osztályosok adtak műsort
kompolti-matematikaverseny
Kompolti Matematikaverseny
Eredményesen szerepeltünk
dicsoseges-tavaszi-hadjarat
Dicsőséges tavaszi hadjárat
Háziversenyt rendezünk
beiratkozasi-tudnivalok-2019
Beiratkozási tudnivalók 2019
A 2019/2020. tanévben induló első osztályokba
vagyonvedelmi-kameras-adatkezelesi-tajekoztato
Vagyonvédelmi kamerás adatkezelési...
Hatályos 2019. március 12-től
e-ugyintezes
e-Ügyintézés
Új lehetőségek az iskolai ügyek intézésében
tajekoztatas-hitoktatasrol-2019
Tájékoztatás hitoktatásról 2019
A 2019/2020. tanévre vonatkozóan
-a-papirtol-a-konyvig-
A papírtól a könyvig
Pályázati együttműködés a Vármúzeummal
felolvaso-maraton-1279
Felolvasó-maraton
Radnóti Miklósra emlékeztünk
adja-adoja-1-at-
Adja adója 1%-át!
Itt az adóbevallások ideje
oltozoszekreny-berles
Öltözőszekrény-bérlés
Igényfelmérés
okologiai-versenyt-hirdetunk
Ökológiai versenyt hirdetünk
Minden osztály részt vehet
nyilt-napok-2019-ben
Nyílt napok 2019-ben
Ha szeretnének megismerkedni a tanítókkal és...

Házi feladat adás és dolgozatírás szabályai

Létrehozva: 2016. március 02.


Házi feladat

 

A házi feladatok a tanórán feldolgozott ismeretek elmélyítését, gyakorlását, illetve a dolgozatok előkészítését szolgálják. Elkészítésük kötelező, a szaktanár osztályzatot adhat rájuk. A tanulók hétvégére is kaphatnak írásbeli házi feladatot, a tanítási szünetek idejére − a szokásos (egyik óráról a másikra esedékes) feladatokon túl – azonban nem. A kijelölt feladat(ok)hoz a szaktanárok a szükséges információkat biztosítják.

 

A házi feladatokkal kapcsolatos elvek:

- házi feladatot öncélúan nem adunk (azaz ha a fenti célok egyikét sem szolgálja),

- a házi feladat mennyiségének meghatározásánál mindenkor figyelembe kell venni, hogy a tanulónak naponta 5-7 órája van, és szinte minden órán tűznek ki a számára kötelezően megoldandó feladatot,

- csak olyan feladat adható kötelező jelleggel, amelynek megoldására valamennyi tanuló képes, (Ha ez a csoport heterogén tudásszintje miatt nem lehetséges, akkor a házi feladatnak mindig legyen olyan része, amelynek elvégzésére / elkészítésére / megtanulására mindenki képes.)

- a házi feladatot részben vagy teljesen mindig (minden diákra, illetve feladatra vonatkozóan) ellenőrizni kell,

- az el nem készített, illetve hibás, hiányos házi feladat értékelésekor különbséget kell tenni a mulasztás okai szerint,

- nem büntethető a tanuló, ha a mulasztás, hiány, hiba a feladat vagy annak alapjául szolgáló anyag nem értéséből fakad, de elvárható a tanuló képességének és az adott témának megfelelő feladat megoldása

- meg kell adni a tanulónak a házi feladat pótlásának lehetőségét, ha önhibáján kívül (pl. igazolt betegség) mulasztotta azt el,

- a hanyagságból elmulasztott írásbeli feladat egy-egy alkalommal nem „értékelhető" elégtelennel (érdemjegyet csak tudásra adunk, az el nem készített feladattal tudásszint nem mérhető, a házi feladat elvégzésének hanyagságból történő elmulasztását pedagógiai eszközökkel és módszerekkel lehet és kell büntetni, ami lehet feleltetés, a házi feladathoz hasonló feladat dolgozat formájában történő megíratása, pótfeladat kitűzése stb.), hanyagságból adódó rendszeres házi feladat hiányra – a szülő értesítésén túl – már adható elégtelen

 

Az önálló kutatómunkát, a kötelező tananyagon kívüli ismereteket kívánó feladatok elvégzését – a befektetett munka arányában – jutalmazni kell.

 

A nagyobb elmélyülést, több időt igénylő feladatok kitűzésekor (könyvtári vagy internetes kutatómunka, technikai eszköz készítése, forráselemzés) az elkészítés határidejét különös gonddal, a tanulók egyéb kötelezettségeire tekintettel kell megállapítani.

 

A tantervi anyagot meghaladó mennyiségű vagy mélységű ismereteket kívánó feladatokat (pl. versenyfeladatok) csak annak a diáknak lehet kötelezően előírni, aki versenyzést, illetve az önálló kutató vagy más jellegű alkotómunkát önként vállalta.

 

Dolgozatírás

 

Az iskolai beszámoltatás követelményeit a helyi tantervek tartalmazzák.

 

Az iskolai beszámoltatás, számonkérés formái:

- Szóbeli beszámoltatás: órai munka, szóbeli számonkérés, kiselőadás, szóbeli vizsga

- Írásbeli beszámoltatás: otthoni írásbeli feladat, írásbeli felelet, témazáró dolgozat, gyűjtőmunka, írásbeli vizsga

- Gyakorlati számonkérés: testnevelés, manuális alkotások (rajz, technika), számtechnika, informatika-gépi grafika

 

A tanulók egy tanítási nap folyamán maximum 2 témazáró dolgozat megírására kötelezhető.

 

Az írásbeli dolgozatokat, felmérő és témazáró feladatlapokat a pedagógus 10 napon belül köteles kijavítani, azt a tanulókkal közösen értékelni.

 

A pedagógus szükség szerint adjon lehetőséget a tanulónak az érdemjegy javítására!

 

A tanulók tanulmányi munkájának, teljesítményének egységes értékelése érdekében a tanulók írásbeli dolgozatainak, feladatlapjainak, tesztjeinek értékelésekor az elért teljesítmény (pontszám) érdemjegyekre történő átváltását a következő arányok alapján végzik el a szaktárgyat tanító nevelők:

Teljesítmény Érdemjegy
0-33 % elégtelen (1)
34-50 % elégséges (2)
51-75 % közepes (3)
76-90 % jó (4)
91-100 % jeles (5)

 

 

< Vissza