2019. február 20. | Aladár
-3° calendar-image
adja-adoja-1-at-
Adja adója 1%-át!
Itt az adóbevallások ideje
oltozoszekreny-berles
Öltözőszekrény-bérlés
Igényfelmérés
okologiai-versenyt-hirdetunk
Ökológiai versenyt hirdetünk
Minden osztály részt vehet
szep-magyar-beszed-verseny
Szép Magyar Beszéd Verseny
Mi rendeztük a területi fordulót
sulizsak-program
Sulizsák-program
Mi is csatlakozunk
tinodi-dij-2018
Tinódi-díj 2018
A karácsonyi műsor keretében osztottuk ki
tinodis-karacsony-1268
Tinódis karácsony
Egész napos programsorozattal ünnepeltük
meggyujtottuk-a-harmadik-adventi-gyertyat
Meggyújtottuk a harmadik adventi...
A 2.a osztályosok adtak műsort
meggyujtottuk-a-masodik-adventi-gyertyat
Meggyújtottuk a második adventi...
A műsort a 3.a osztályosok adták
tinodis-karacsony
Tinódis karácsony
Egész napos rendezvénysorozattal ünnepeljük
diakjainkat-ajandekozta-meg-a-mikulas
Diákjaink a Mikulásnál jártak
A Városháza dísztermében még ajándékot is...
meggyujtottuk-az-elso-adventi-gyertyat
Meggyújtottuk az első adventi...
Szép műsort adtak a 2.b-sek
arany-minositest-kaptunk
Arany minősítést kaptunk
A #SULIM alkotópályázaton
ovodasoknak-adtak-mikulas-musort-diakjaink
Óvodásoknak adtak Mikulás-műsort...
A kicsik még ajándékot is kaptak
kincskereses-a-tinodiban-1260
Kincskeresés a Tinódiban
Negyedik alkalommal rendeztük meg
zomancmuveszeti-szakkort-inditottunk
Zománcművészeti szakkört...
Keddenként még lehet csatlakozni
eger-diakolimpikonjait-koszontottek
Eger diákolimpikonjait köszöntötték
Borosi Henrik is elismerést kapott
advent-becsben
Advent Bécsben
Egynapos buszos kirándulás
hazi-nepdaleneklesi-verseny
Házi népdaléneklési verseny
Az emelt szinten tanuló diákjainknak
jol-sikerult-az-oszi-papirgyujtes
Jól sikerült az őszi papírgyűjtés
Összesen 17.759 kg papírt gyűjtöttünk...
bolyai-anyanyelvi-csapatverseny-1253
Bolyai Anyanyelvi Csapatverseny
Szépen szerepeltek tanulóink
halloween-iskolankban
Halloween iskolánkban
Tökfaragó versenyt és vidám programokat...
zoldseg-es-gyumolcsszobor-keszito-verseny
Zöldség- és...
Ötletes alkotások születtek
mediterran-nap
Mediterrán nap
A Menő Menza program keretében
szepen-szerepeltek-diakjaink
Szépen szerepeltek diákjaink
A Bolyai Matematikai Csapatverseny díjátadóján
gardonyi-vers-es-prozamondo-verseny-1248
Gárdonyi Vers- és Prózamondó Verseny
Október 24-én megrendeztük az iskolai fordulót
oktober-23-ra-emlekeztunk
Október 23-ra emlékeztünk
Szép rádióműsort adtak a 8. osztályosok
iden-is-volt-diaknap
Idén is volt diáknap
A Tinódi Nap ünnepi műsora után
-sulim-palyazat
#SULIM pályázat
Milyen legyen a jövő iskolája?
tinodi-nap-1244
Tinódi Nap
Kiosztottuk a Tinódi-pályázatok díjait

Házi feladat adás és dolgozatírás szabályai

Létrehozva: 2016. március 02.


Házi feladat

 

A házi feladatok a tanórán feldolgozott ismeretek elmélyítését, gyakorlását, illetve a dolgozatok előkészítését szolgálják. Elkészítésük kötelező, a szaktanár osztályzatot adhat rájuk. A tanulók hétvégére is kaphatnak írásbeli házi feladatot, a tanítási szünetek idejére − a szokásos (egyik óráról a másikra esedékes) feladatokon túl – azonban nem. A kijelölt feladat(ok)hoz a szaktanárok a szükséges információkat biztosítják.

 

A házi feladatokkal kapcsolatos elvek:

- házi feladatot öncélúan nem adunk (azaz ha a fenti célok egyikét sem szolgálja),

- a házi feladat mennyiségének meghatározásánál mindenkor figyelembe kell venni, hogy a tanulónak naponta 5-7 órája van, és szinte minden órán tűznek ki a számára kötelezően megoldandó feladatot,

- csak olyan feladat adható kötelező jelleggel, amelynek megoldására valamennyi tanuló képes, (Ha ez a csoport heterogén tudásszintje miatt nem lehetséges, akkor a házi feladatnak mindig legyen olyan része, amelynek elvégzésére / elkészítésére / megtanulására mindenki képes.)

- a házi feladatot részben vagy teljesen mindig (minden diákra, illetve feladatra vonatkozóan) ellenőrizni kell,

- az el nem készített, illetve hibás, hiányos házi feladat értékelésekor különbséget kell tenni a mulasztás okai szerint,

- nem büntethető a tanuló, ha a mulasztás, hiány, hiba a feladat vagy annak alapjául szolgáló anyag nem értéséből fakad, de elvárható a tanuló képességének és az adott témának megfelelő feladat megoldása

- meg kell adni a tanulónak a házi feladat pótlásának lehetőségét, ha önhibáján kívül (pl. igazolt betegség) mulasztotta azt el,

- a hanyagságból elmulasztott írásbeli feladat egy-egy alkalommal nem „értékelhető" elégtelennel (érdemjegyet csak tudásra adunk, az el nem készített feladattal tudásszint nem mérhető, a házi feladat elvégzésének hanyagságból történő elmulasztását pedagógiai eszközökkel és módszerekkel lehet és kell büntetni, ami lehet feleltetés, a házi feladathoz hasonló feladat dolgozat formájában történő megíratása, pótfeladat kitűzése stb.), hanyagságból adódó rendszeres házi feladat hiányra – a szülő értesítésén túl – már adható elégtelen

 

Az önálló kutatómunkát, a kötelező tananyagon kívüli ismereteket kívánó feladatok elvégzését – a befektetett munka arányában – jutalmazni kell.

 

A nagyobb elmélyülést, több időt igénylő feladatok kitűzésekor (könyvtári vagy internetes kutatómunka, technikai eszköz készítése, forráselemzés) az elkészítés határidejét különös gonddal, a tanulók egyéb kötelezettségeire tekintettel kell megállapítani.

 

A tantervi anyagot meghaladó mennyiségű vagy mélységű ismereteket kívánó feladatokat (pl. versenyfeladatok) csak annak a diáknak lehet kötelezően előírni, aki versenyzést, illetve az önálló kutató vagy más jellegű alkotómunkát önként vállalta.

 

Dolgozatírás

 

Az iskolai beszámoltatás követelményeit a helyi tantervek tartalmazzák.

 

Az iskolai beszámoltatás, számonkérés formái:

- Szóbeli beszámoltatás: órai munka, szóbeli számonkérés, kiselőadás, szóbeli vizsga

- Írásbeli beszámoltatás: otthoni írásbeli feladat, írásbeli felelet, témazáró dolgozat, gyűjtőmunka, írásbeli vizsga

- Gyakorlati számonkérés: testnevelés, manuális alkotások (rajz, technika), számtechnika, informatika-gépi grafika

 

A tanulók egy tanítási nap folyamán maximum 2 témazáró dolgozat megírására kötelezhető.

 

Az írásbeli dolgozatokat, felmérő és témazáró feladatlapokat a pedagógus 10 napon belül köteles kijavítani, azt a tanulókkal közösen értékelni.

 

A pedagógus szükség szerint adjon lehetőséget a tanulónak az érdemjegy javítására!

 

A tanulók tanulmányi munkájának, teljesítményének egységes értékelése érdekében a tanulók írásbeli dolgozatainak, feladatlapjainak, tesztjeinek értékelésekor az elért teljesítmény (pontszám) érdemjegyekre történő átváltását a következő arányok alapján végzik el a szaktárgyat tanító nevelők:

Teljesítmény Érdemjegy
0-33 % elégtelen (1)
34-50 % elégséges (2)
51-75 % közepes (3)
76-90 % jó (4)
91-100 % jeles (5)

 

 

< Vissza