2024. április 27. | Zita
-3° calendar-image
konyvtar-felujitas
Könyvtár felújítás
tájékoztatás
tudasbajnoksag-1768
Tudásbajnokság
eredmények
csiszolatlan-gyemantok-1767
Csiszolatlan gyémántok
mesterprogram
papirgyujtes-1766
Papírgyűjtés
beszámoló
foci-diakolimpia
Foci diákolimpia
eredmény
utazasi-kedvezmenyek
Utazási kedvezmények
tájékoztatás
arany-janos-magyarverseny-titok-
Arany János magyarverseny /TITOK/
országos döntő, Budapest
viz-vilagnapja-1761
Víz világnapja
vetélkedő
hatartalanul
Határtalanul
beszámoló
husveti-szunet
Húsvéti szünet
információk
zrinyi-matematika-1756
Zrínyi matematika
eredmény
beporzok-napja
Beporzók napja
beszámoló
faultetes-1753
Faültetés
képek
felolvaso-maraton-1751
Felolvasó maraton
beszámoló
papirgyujtes-1750
Papírgyűjtés
információk
angol-verseny-1747
Angol verseny
eredmények
street-football
Street football
bemutató
teluzes-1744
Télűzés
képek
madaretetes-1741
Madáretetés
tájékoztatás
rajzpalyazat-1740
Rajzpályázat
eredmények
kazinczy-verseny-1739
Kazinczy verseny
beszámoló
kazinczy-verseny
Kazinczy verseny
eredmények
szeresd-a-foldet-1737
Szeresd a Földet
eredmények

Házi feladat adás és dolgozatírás szabályai

Létrehozva: 2016. március 02.


Házi feladat

 

A házi feladatok a tanórán feldolgozott ismeretek elmélyítését, gyakorlását, illetve a dolgozatok előkészítését szolgálják. Elkészítésük kötelező, a szaktanár osztályzatot adhat rájuk. A tanulók hétvégére is kaphatnak írásbeli házi feladatot, a tanítási szünetek idejére − a szokásos (egyik óráról a másikra esedékes) feladatokon túl – azonban nem. A kijelölt feladat(ok)hoz a szaktanárok a szükséges információkat biztosítják.

 

A házi feladatokkal kapcsolatos elvek:

- házi feladatot öncélúan nem adunk (azaz ha a fenti célok egyikét sem szolgálja),

- a házi feladat mennyiségének meghatározásánál mindenkor figyelembe kell venni, hogy a tanulónak naponta 5-7 órája van, és szinte minden órán tűznek ki a számára kötelezően megoldandó feladatot,

- csak olyan feladat adható kötelező jelleggel, amelynek megoldására valamennyi tanuló képes, (Ha ez a csoport heterogén tudásszintje miatt nem lehetséges, akkor a házi feladatnak mindig legyen olyan része, amelynek elvégzésére / elkészítésére / megtanulására mindenki képes.)

- a házi feladatot részben vagy teljesen mindig (minden diákra, illetve feladatra vonatkozóan) ellenőrizni kell,

- az el nem készített, illetve hibás, hiányos házi feladat értékelésekor különbséget kell tenni a mulasztás okai szerint,

- nem büntethető a tanuló, ha a mulasztás, hiány, hiba a feladat vagy annak alapjául szolgáló anyag nem értéséből fakad, de elvárható a tanuló képességének és az adott témának megfelelő feladat megoldása

- meg kell adni a tanulónak a házi feladat pótlásának lehetőségét, ha önhibáján kívül (pl. igazolt betegség) mulasztotta azt el,

- a hanyagságból elmulasztott írásbeli feladat egy-egy alkalommal nem „értékelhető" elégtelennel (érdemjegyet csak tudásra adunk, az el nem készített feladattal tudásszint nem mérhető, a házi feladat elvégzésének hanyagságból történő elmulasztását pedagógiai eszközökkel és módszerekkel lehet és kell büntetni, ami lehet feleltetés, a házi feladathoz hasonló feladat dolgozat formájában történő megíratása, pótfeladat kitűzése stb.), hanyagságból adódó rendszeres házi feladat hiányra – a szülő értesítésén túl – már adható elégtelen

 

Az önálló kutatómunkát, a kötelező tananyagon kívüli ismereteket kívánó feladatok elvégzését – a befektetett munka arányában – jutalmazni kell.

 

A nagyobb elmélyülést, több időt igénylő feladatok kitűzésekor (könyvtári vagy internetes kutatómunka, technikai eszköz készítése, forráselemzés) az elkészítés határidejét különös gonddal, a tanulók egyéb kötelezettségeire tekintettel kell megállapítani.

 

A tantervi anyagot meghaladó mennyiségű vagy mélységű ismereteket kívánó feladatokat (pl. versenyfeladatok) csak annak a diáknak lehet kötelezően előírni, aki versenyzést, illetve az önálló kutató vagy más jellegű alkotómunkát önként vállalta.

 

Dolgozatírás

 

Az iskolai beszámoltatás követelményeit a helyi tantervek tartalmazzák.

 

Az iskolai beszámoltatás, számonkérés formái:

- Szóbeli beszámoltatás: órai munka, szóbeli számonkérés, kiselőadás, szóbeli vizsga

- Írásbeli beszámoltatás: otthoni írásbeli feladat, írásbeli felelet, témazáró dolgozat, gyűjtőmunka, írásbeli vizsga

- Gyakorlati számonkérés: testnevelés, manuális alkotások (rajz, technika), számtechnika, informatika-gépi grafika

 

A tanulók egy tanítási nap folyamán maximum 2 témazáró dolgozat megírására kötelezhető.

 

Az írásbeli dolgozatokat, felmérő és témazáró feladatlapokat a pedagógus 10 napon belül köteles kijavítani, azt a tanulókkal közösen értékelni.

 

A pedagógus szükség szerint adjon lehetőséget a tanulónak az érdemjegy javítására!

 

A tanulók tanulmányi munkájának, teljesítményének egységes értékelése érdekében a tanulók írásbeli dolgozatainak, feladatlapjainak, tesztjeinek értékelésekor az elért teljesítmény (pontszám) érdemjegyekre történő átváltását a következő arányok alapján végzik el a szaktárgyat tanító nevelők:

Teljesítmény Érdemjegy
0-33 % elégtelen (1)
34-50 % elégséges (2)
51-75 % közepes (3)
76-90 % jó (4)
91-100 % jeles (5)

 

 

< Vissza