2017. október 22. | Előd
calendar-image 11°
balesetbiztositas
Balesetbiztosítás
Minden tanulónak alanyi jogon jár.
kozeledik-a-2017-2018-tanev
Közeledik a 2017/2018. tanév
A legfontosabb tudnivalók
nyari-vezetoi-ugyelet-1155
Nyári vezetői ügyelet
Minden szerdán 8:00-12:00 között az iskola...
elballagtak-1153
Elballagtak
Véget ért nyolcadikosainknak az általános...
vakacio-
Vakáció!
No comment :-)
bucsuorak-es-bolondballagas
Búcsúórák és bolondballagás
Elköszöntek nyolcadikosaink
szerenadot-adott-a-8-a
Szerenádot adott a 8.a
Így búcsúztak el tanáraiktól
hatartalanul-temanapot-tartottunk
Határtalanul-témanapot tartottunk
7. osztályosaink a Felvidéken jártak
pedagogus-napot-tartottunk
Pedagógus napot tartottunk
Diákok köszöntötték a nevelőket
diakjaink-es-tanaraink-munkajat-ismertek-el
Diákjaink és tanáraink munkáját...
A Pedagógia Oktatási Központ ünnepségén
ki-mit-tud--1143
Ki mit tud?
Idén is volt a népszerű tehetségkutató
hatartalanul-1142
Határtalanul
Felvidékre készülnek 7. osztályosaink
kezilabda-diakolimpia-orszagos-elodonto
Kézilabda Diákolimpia Országos...
Helytálltak a lányok
oseink-nyomaban-honismereti-verseny
Őseink nyomában - honismereti verseny
Kiválóan szerepeltek diákjaink
mazsorettezo-diakjaink-sikere
Mazsorettező diákjaink sikere
Kiemelt arany minősítést kapott csoportjuk
i-tinodi-kocka-kupa
I. Tinódi Kocka Kupa
Rubik-kocka versenyt rendeztünk
ovisok-angol-nyelvu-musora
Ovisok angol nyelvű műsora
Büszkén mutatták be nálunk tudásukat
egri-dalosunnep
Egri dalosünnep
Szépen énekeltek kórusaink
marai-sandor-vers-es-prozamondo-verseny
Márai Sándor Vers- és Prózamondó...
Kassai kirándulás volt a jutalom
medve-szabadteri-matekverseny
Medve Szabadtéri Matekverseny
A mi diákjaink is helytálltak
ki-mit-tud--1132
Ki mit tud?
Jelentkezz!
anyak-napja
Anyák napja
Így ünnepelték osztályaink
bongesz-orszagos-levelezoverseny
Böngész Országos Levelezőverseny
A 3.a csapata harmadik lett
aventics-pneumobil-rajzpalyazat
Aventics Pneumobil rajzpályázat
A 3.a osztály sikeresen pályázott
hangosolvasasi-verseny
Hangosolvasási verseny
Iskolánk összetettben 3. helyet ért el
kutato-gyerekek-tudomanyos-konferenciaja
Kutató Gyerekek Tudományos...
Nyikos Dániel és Garbacz Máté 2. lett
papirgyujtes-1126
Papírgyűjtés
Közel 12,5 tonnát gyűjtöttünk össze
jol-sikerult-az-elsosok-beiskolazasa
Jól sikerült az elsősök...
52 elsős kezd nálunk szeptemberben
24-oras-floorball-1124
24 órás floorball
Megint megmozdult az egész iskola
diaknapoztunk
Diáknapoztunk
Változatos programokat szerveztünk

Házi feladat adás és dolgozatírás szabályai

Létrehozva: 2016. március 02.


Házi feladat

 

A házi feladatok a tanórán feldolgozott ismeretek elmélyítését, gyakorlását, illetve a dolgozatok előkészítését szolgálják. Elkészítésük kötelező, a szaktanár osztályzatot adhat rájuk. A tanulók hétvégére is kaphatnak írásbeli házi feladatot, a tanítási szünetek idejére − a szokásos (egyik óráról a másikra esedékes) feladatokon túl – azonban nem. A kijelölt feladat(ok)hoz a szaktanárok a szükséges információkat biztosítják.

 

A házi feladatokkal kapcsolatos elvek:

- házi feladatot öncélúan nem adunk (azaz ha a fenti célok egyikét sem szolgálja),

- a házi feladat mennyiségének meghatározásánál mindenkor figyelembe kell venni, hogy a tanulónak naponta 5-7 órája van, és szinte minden órán tűznek ki a számára kötelezően megoldandó feladatot,

- csak olyan feladat adható kötelező jelleggel, amelynek megoldására valamennyi tanuló képes, (Ha ez a csoport heterogén tudásszintje miatt nem lehetséges, akkor a házi feladatnak mindig legyen olyan része, amelynek elvégzésére / elkészítésére / megtanulására mindenki képes.)

- a házi feladatot részben vagy teljesen mindig (minden diákra, illetve feladatra vonatkozóan) ellenőrizni kell,

- az el nem készített, illetve hibás, hiányos házi feladat értékelésekor különbséget kell tenni a mulasztás okai szerint,

- nem büntethető a tanuló, ha a mulasztás, hiány, hiba a feladat vagy annak alapjául szolgáló anyag nem értéséből fakad, de elvárható a tanuló képességének és az adott témának megfelelő feladat megoldása

- meg kell adni a tanulónak a házi feladat pótlásának lehetőségét, ha önhibáján kívül (pl. igazolt betegség) mulasztotta azt el,

- a hanyagságból elmulasztott írásbeli feladat egy-egy alkalommal nem „értékelhető" elégtelennel (érdemjegyet csak tudásra adunk, az el nem készített feladattal tudásszint nem mérhető, a házi feladat elvégzésének hanyagságból történő elmulasztását pedagógiai eszközökkel és módszerekkel lehet és kell büntetni, ami lehet feleltetés, a házi feladathoz hasonló feladat dolgozat formájában történő megíratása, pótfeladat kitűzése stb.), hanyagságból adódó rendszeres házi feladat hiányra – a szülő értesítésén túl – már adható elégtelen

 

Az önálló kutatómunkát, a kötelező tananyagon kívüli ismereteket kívánó feladatok elvégzését – a befektetett munka arányában – jutalmazni kell.

 

A nagyobb elmélyülést, több időt igénylő feladatok kitűzésekor (könyvtári vagy internetes kutatómunka, technikai eszköz készítése, forráselemzés) az elkészítés határidejét különös gonddal, a tanulók egyéb kötelezettségeire tekintettel kell megállapítani.

 

A tantervi anyagot meghaladó mennyiségű vagy mélységű ismereteket kívánó feladatokat (pl. versenyfeladatok) csak annak a diáknak lehet kötelezően előírni, aki versenyzést, illetve az önálló kutató vagy más jellegű alkotómunkát önként vállalta.

 

Dolgozatírás

 

Az iskolai beszámoltatás követelményeit a helyi tantervek tartalmazzák.

 

Az iskolai beszámoltatás, számonkérés formái:

- Szóbeli beszámoltatás: órai munka, szóbeli számonkérés, kiselőadás, szóbeli vizsga

- Írásbeli beszámoltatás: otthoni írásbeli feladat, írásbeli felelet, témazáró dolgozat, gyűjtőmunka, írásbeli vizsga

- Gyakorlati számonkérés: testnevelés, manuális alkotások (rajz, technika), számtechnika, informatika-gépi grafika

 

A tanulók egy tanítási nap folyamán maximum 2 témazáró dolgozat megírására kötelezhető.

 

Az írásbeli dolgozatokat, felmérő és témazáró feladatlapokat a pedagógus 10 napon belül köteles kijavítani, azt a tanulókkal közösen értékelni.

 

A pedagógus szükség szerint adjon lehetőséget a tanulónak az érdemjegy javítására!

 

A tanulók tanulmányi munkájának, teljesítményének egységes értékelése érdekében a tanulók írásbeli dolgozatainak, feladatlapjainak, tesztjeinek értékelésekor az elért teljesítmény (pontszám) érdemjegyekre történő átváltását a következő arányok alapján végzik el a szaktárgyat tanító nevelők:

Teljesítmény Érdemjegy
0-33 % elégtelen (1)
34-50 % elégséges (2)
51-75 % közepes (3)
76-90 % jó (4)
91-100 % jeles (5)

 

 

< Vissza