2025. május 01. | Fülöp
-3° calendar-image
kgytk-1930
KGYTK
eredmények
tudasbajnoksag-1929
Tudásbajnokság
eredmények
vetelkedo-1927
Vetélkedő
beszámoló
fold-napja-1926
Föld napja
beszámoló
foci-megyei-donto
Foci megyei döntő
eredmények
angol-verseny-1923
Angol verseny
Eredmények
generali-palyazat
Generali pályázat
beszámoló
mewseszarnyom
Mewseszárnyom
mesterprogram
fogadoora-1920
Fogadóóra
tájékoztatás
-te-szedd-
"Te szedd!"
szemétgyűjtési akció
foci-lll-kcs-1914
Foci III. kcs
eredmény
tavaszi-szunet-1913
Tavaszi szünet
információk
aktiv-iskola-1912
Aktív iskola
fesztiválok
sulizsak-1910
Sulizsák
információk
aktiv-iskola-1909
Aktív iskola
Víz világnapja
marcius-15-
Március 15.
ünnepség
penz7
PÉNZ7
beszámoló
fogadoora-1900
Fogadóóra
információk
felovaso-maraton
Felovasó maraton
beszámoló

Pedagógiai program

Létrehozva: 2016. február 22.

Bevezető


Az iskola a ma változó és megújuló napjainkban kapu, melyet kitárva új világ tárul tanulóink elé, egyben örök értékek őrzője, kapaszkodó, fogódzó. Az állandóság és átalakulás kettősége jellemzi. A nevelés-oktatás bármely területét tekintjük, a leglényegesebb követelmény a minőséget, a hatékonyságot érinti. Nem véletlen ez, hiszen napjaink sorsdöntő kérdése, sikerül-e munkánk hatékonyságának elegendő mértékű javítása.

 

Pedagógiai hitvallásunk: tanulóink sokoldalú, korszerű tudást nyújtó gyermekközpontú nevelésben részesülve képesek legyenek megújulásra, önnevelésre, pozitív jövőkép megfogalmazására.

 

Minden, ami a jelenben működő iskolában történik, vagy nem történik, az a jövő ígérete, vagy elvetélt reménye. Viszont az idő visszafordíthatatlan, tanítványaink mindegyike a saját korát csak egyszer élheti át. Függetlenül attól, hogy az egymásnak nem egyszer ellentmondó állásfoglalások elbizonytalaníthatják a gyakorló pedagógust, a gyermekekért ott tehetünk a legtöbbet, ahol a gyermekek vannak: a ma és a közeljövő iskolájában. Fontosnak tartjuk a komplex személyiségfejlesztést, amely az intellektuális fejlesztés mellett, megalapozza az egész életen át tartó tanulás alapvető kulcskompetenciáit, s az erőteljesebb nevelési funkciók vállalását is jelenti.

 

Célunk, hogy a gyermeki személyiség teljessé váljék, hogy minden életszakaszban képes legyen az önmegvalósításra.

 

E gondolatokat szem előtt tartva alakítottuk ki iskolánk Pedagógiai Programját, amelynek megismerése által képet kaphat céljainkról, hagyományainkról. Bízunk benne, hogy együttműködve szülők, tanulók és pedagógusok, egy biztató jövő alapjait rakhatjuk le a Balassi Bálint Általános Iskola és Előkészítő Szakiskolában.

 

„Van, kinek isten a harci erényt nyújtotta sajátul; van, kinek épp táncot, másoknak a dalt meg lantot, s van, kinek oly okos elmét tesz kebelébe a dörgő Zeusz, hogy igen sok nép veszi aztán annak a hasznát." Homérosz (Devecseri Gábor fordítása)

 

Letölthető dokumentum

< Vissza