2022. június 29. | Péter
-3° calendar-image
myari-ugyelet
Myári ügyelet
Ügyelet
iskolakerti-beszamolo-1568
Iskolakerti beszámoló
2021/2022. tanév
iskolakerti-beszamolo-1567
Iskolakerti beszámoló
2020/2021. tanév
tudasbajnoksag-1565
Tudásbajnokság
eredmény
informaciok
Információk
tanév vége
csodaszarvas-taborok
Csodaszarvas táborok
Adatkezelési tájékoztató
okologiai-verseny
Ökológiai verseny
eredmények
tudasbajnoksag-1560
Tudásbajnokság
Eredmények
versiro-palyazat-1559
Versíró pályázat
eredmények
szeresd-a-foldet
Szeresd a Földet
eredmények
papirgyujtes-1554
Papírgyűjtés
eredmények
meseiro-verseny
Meseíró verseny
eredmények
tavaszi-szunet-1551
Tavaszi szünet
időtartam
magyar-kolteszet-napja
Magyar költészet napja
Április 11-én együtt ünnepeltük a...
-csiszolatlan-gyemantok-roma-vilagnap
„Csiszolatlan gyémántok”- Roma...
Kis Katalin mesterprogram
online-idopont-foglalas
Online időpont foglalás
beiratkozáshoz
beiratkozasi-informaciok-2022
Beiratkozási információk 2022
A 2022/2023. tanévben induló első osztályokba
hello-uk-
Hello UK!
Országismereti verseny
viz-vilagnapja-1538
Víz világnapja
terepgyakorlat

Pedagógiai program

Létrehozva: 2016. február 22.

Bevezető


Az iskola a ma változó és megújuló napjainkban kapu, melyet kitárva új világ tárul tanulóink elé, egyben örök értékek őrzője, kapaszkodó, fogódzó. Az állandóság és átalakulás kettősége jellemzi. A nevelés-oktatás bármely területét tekintjük, a leglényegesebb követelmény a minőséget, a hatékonyságot érinti. Nem véletlen ez, hiszen napjaink sorsdöntő kérdése, sikerül-e munkánk hatékonyságának elegendő mértékű javítása.

 

Pedagógiai hitvallásunk: tanulóink sokoldalú, korszerű tudást nyújtó gyermekközpontú nevelésben részesülve képesek legyenek megújulásra, önnevelésre, pozitív jövőkép megfogalmazására.

 

Minden, ami a jelenben működő iskolában történik, vagy nem történik, az a jövő ígérete, vagy elvetélt reménye. Viszont az idő visszafordíthatatlan, tanítványaink mindegyike a saját korát csak egyszer élheti át. Függetlenül attól, hogy az egymásnak nem egyszer ellentmondó állásfoglalások elbizonytalaníthatják a gyakorló pedagógust, a gyermekekért ott tehetünk a legtöbbet, ahol a gyermekek vannak: a ma és a közeljövő iskolájában. Fontosnak tartjuk a komplex személyiségfejlesztést, amely az intellektuális fejlesztés mellett, megalapozza az egész életen át tartó tanulás alapvető kulcskompetenciáit, s az erőteljesebb nevelési funkciók vállalását is jelenti.

 

Célunk, hogy a gyermeki személyiség teljessé váljék, hogy minden életszakaszban képes legyen az önmegvalósításra.

 

E gondolatokat szem előtt tartva alakítottuk ki iskolánk Pedagógiai Programját, amelynek megismerése által képet kaphat céljainkról, hagyományainkról. Bízunk benne, hogy együttműködve szülők, tanulók és pedagógusok, egy biztató jövő alapjait rakhatjuk le a Balassi Bálint Általános Iskola és Előkészítő Szakiskolában.

 

„Van, kinek isten a harci erényt nyújtotta sajátul; van, kinek épp táncot, másoknak a dalt meg lantot, s van, kinek oly okos elmét tesz kebelébe a dörgő Zeusz, hogy igen sok nép veszi aztán annak a hasznát." Homérosz (Devecseri Gábor fordítása)

 

Letölthető dokumentum

< Vissza