2024. március 04. | Kázmér
-3° calendar-image
angol-verseny-1747
Angol verseny
eredmények
street-football
Street football
bemutató
teluzes-1744
Télűzés
képek
madaretetes-1741
Madáretetés
tájékoztatás
rajzpalyazat-1740
Rajzpályázat
eredmények
kazinczy-verseny-1739
Kazinczy verseny
beszámoló
kazinczy-verseny
Kazinczy verseny
eredmények
szeresd-a-foldet-1737
Szeresd a Földet
eredmények
tajekoztatas-1735
Tájékoztatás
Érkezés-távozás változás
bolyai-verseny
Bólyai Verseny
eredmények
adja-adoja-1-at-1732
Adja adója 1%-át
Közeleg az adóbevallások ideje
tajekoztatas-1731
Tájékoztatás
Felújítási munkálatok
valaszd-a-tinodit-2024-ben-is-
VÁLASZD A TINÓDIT 2024-BEN IS!
Információk leendő elsősöknek
advent-1729
Advent
4. gyertya
rajzpalyazat-1728
Rajzpályázat
eredmények
advent-1727
Advent
3. gyertya
advent-2-gyertya
Advent
2. gyertya
teli-szunet-1723
Téli szünet
információk
advent
Advent
1. gyertya
50-eves-jubileum
50 éves jubileum
gálaműsor
uszas-diakolimpia-1719
Úszás-diákolimpia
eredmények
rajzpalyazat-1718
Rajzpályázat
tájékoztatás
mikulas-1717
Mikulás
ünnepség

Pedagógiai program

Létrehozva: 2016. február 22.

Bevezető


Az iskola a ma változó és megújuló napjainkban kapu, melyet kitárva új világ tárul tanulóink elé, egyben örök értékek őrzője, kapaszkodó, fogódzó. Az állandóság és átalakulás kettősége jellemzi. A nevelés-oktatás bármely területét tekintjük, a leglényegesebb követelmény a minőséget, a hatékonyságot érinti. Nem véletlen ez, hiszen napjaink sorsdöntő kérdése, sikerül-e munkánk hatékonyságának elegendő mértékű javítása.

 

Pedagógiai hitvallásunk: tanulóink sokoldalú, korszerű tudást nyújtó gyermekközpontú nevelésben részesülve képesek legyenek megújulásra, önnevelésre, pozitív jövőkép megfogalmazására.

 

Minden, ami a jelenben működő iskolában történik, vagy nem történik, az a jövő ígérete, vagy elvetélt reménye. Viszont az idő visszafordíthatatlan, tanítványaink mindegyike a saját korát csak egyszer élheti át. Függetlenül attól, hogy az egymásnak nem egyszer ellentmondó állásfoglalások elbizonytalaníthatják a gyakorló pedagógust, a gyermekekért ott tehetünk a legtöbbet, ahol a gyermekek vannak: a ma és a közeljövő iskolájában. Fontosnak tartjuk a komplex személyiségfejlesztést, amely az intellektuális fejlesztés mellett, megalapozza az egész életen át tartó tanulás alapvető kulcskompetenciáit, s az erőteljesebb nevelési funkciók vállalását is jelenti.

 

Célunk, hogy a gyermeki személyiség teljessé váljék, hogy minden életszakaszban képes legyen az önmegvalósításra.

 

E gondolatokat szem előtt tartva alakítottuk ki iskolánk Pedagógiai Programját, amelynek megismerése által képet kaphat céljainkról, hagyományainkról. Bízunk benne, hogy együttműködve szülők, tanulók és pedagógusok, egy biztató jövő alapjait rakhatjuk le a Balassi Bálint Általános Iskola és Előkészítő Szakiskolában.

 

„Van, kinek isten a harci erényt nyújtotta sajátul; van, kinek épp táncot, másoknak a dalt meg lantot, s van, kinek oly okos elmét tesz kebelébe a dörgő Zeusz, hogy igen sok nép veszi aztán annak a hasznát." Homérosz (Devecseri Gábor fordítása)

 

Letölthető dokumentum

< Vissza