2024. április 19. | Emma
bolyai-verseny
Bólyai Verseny

Határtalanul-témanapot tartottunk

Létrehozva: 2017. június 28.

7. osztályosaink a Felvidéken jártak

2017. június 12-én Határtalanul-témanapot tartottak 7. osztályosaink felvidéki élményeik bemutatására. A témanapról készült fotók Facebook-oldalunkon tekinthetők meg.

Az alábbi írás is ennek alkalmából született:

„Felvidék ölelésében"

Az Egri Tinódi Sebestyén Tagiskola 47 hetedik osztályos diákja, 4 nevelő kíséretében négynapos tanulmányi kiránduláson vett részt a Felvidéken 2017. május 26-29-e között. Az utazás a „Határtalanul!" pályázat keretében, az Emberi Erőforrás Minisztériuma és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő segítségével valósult meg.

Pályázatunk célja az volt, hogy a tanulók megismerjék a történelmi Magyarország kulturális emlékeit, a határon túli magyarság életét, a Felvidék történelmi, irodalmi, földrajzi és néprajzi értékeit.

Az első nap programjai közt szerepelt a testvériskolánk meglátogatása. A Sajógömöri Magyar Tannyelvű Általános Iskola diákjai és nevelői nagy szeretettel fogadtak minket. Műsorral kedveskedtünk egymásnak. Közös éneklés, zenélés, beszélgetés keretében ismerkedtünk, majd barátságos focimeccsre hívtak ki bennünket. Ezt követően, rövid séta alatt megtekintettük a település nevezetességeit. Még e napon megcsodáltuk a Gombaszögi-barlang természeti szépségét. Mindnyájunkat ámulatba ejtett Betléren az Andrássyak vadászkastélya. A napot a Krasznahorka melletti Andrássy-mauzóleum megismerésével zártuk. Szállásunkra érve a Magas-Tátra hófödte csúcsainak látványa varázsolt el minket.

A továbbiakban a nevezetességeket felfedezve és megismerve sétáltunk Igló, Lőcse, Kassa orsó alakú főterein. Megtudtuk, milyen is a lőcsei ház. Tisztelegtünk történelmi, irodalmi és művészeti nagyjaink – Thököly, Rákóczi, Márai, Csontváry – síremlékénél, szobránál, házánál. Meghódítottuk a szepesi és a késmárki várat, fantáziánkat alaposan megmozgatta a hajdani várlakók életmódja. Bepillantottunk a Vöröskolostor történelmébe, a szerzetesek hétköznapjaiba. A Dunajec határfolyó, itt tör át a Kárpátokon Lengyelország felé. Tutajra szálltunk hát, és 10 km-en keresztül csodáltuk a természet lenyűgöző látványát, hatalmát.

Csak négy nap, és mennyi mindent láttunk a világörökség részeiből! Örök életre szóló élmény és tudás marad. Köszönjük a lehetőségét.